Lumea este plina de antreprenori si mici afaceristi. De fapt, multi ar spune ca lumea este a lor! Totusi, acestia nu le pot sti pe toate. De exemplu, un antreprenor poate crea si dezvolta o afacere in mod impecabil, dar este posibil sa nu stie, cu exactitate, care este modul corespunzator de administrare al unor case de marcat.
Trebuie mentionat si faptul ca aceste case nu sunt necesare doar in unitatile comerciale. In mare, orice firma sau afacere care ar trebui sa elibereze bon fiscal pentru serviciile prestate si bunurile vandute trebuie sa aiba la dispozitie si o casa de marcat.
Daca esti unul dintre afaceristii care vrea sa se ocupe de acest aspect de unul singur sau sa il inteleaga mai bine, continua sa citesti acest articol!
Ce trebuie sa faci dupa achizitionarea unei case de marcat?
Simpla achizitionare a unui astfel de dispozitiv nu iti ofera dreptul de a vinde produse sau servicii si de a scoate bon fiscal folosind casa respectiva. Aceasta din urma trebuie sa treaca printr-un proces relativ complex cunoscut ca si fiscalizare.
Acest proces implica inregistrarea casei de marcat la ANAF si alte entitati si punerea efectiva a acesteia in functiune. Partea rea este ca acest proces este doar inceputul!
Ai terminat procesul de fiscalizare – si acum?
Dupa terminarea acestui proces, care poate fi realizat fie personal sau prin intermediul unei companii ce se poate ocupa de natura fiscala a unei afaceri si implicit, de bunastarea unei case de marcat, trebuie sa inveti cum se foloseste aceasta.
Mai mult, trebuie sa stii sigur ca, in caz de nevoie, o poti repara in cel mai scurt timp posibil – aici intra si mentenanta sau service-ul preventiv.
Pentru ultimele doua aspecte, esti obligat prin lege sa ai un contract cu un service de tehnica fiscala, deoarece doar acesta te poate instrui in privinta folosirii corespunzatoare a casei de marcat si are dreptul de a o repara, in conformitate cu legile in vigoare.
Totodata, o astfel de firma te va ajuta si sa intelegi cum introduci articolele destinate vanzarii in casa de marcat – se va ocupa, pe scurt, de tot ceea ce inseamna casa de marcat si instalarea acesteia in totalitate.
Ce trebuie sa faci atunci cand apar defectiuni?
Se pot intampla doua lucruri in acest caz – anume casa de marcat sa nu mai functioneze corespunzator sau, la unele modele, memoria fiscala a acesteia sa se umple. In acest caz, trebuie sa apelezi din nou la firma ta de service.
In cazul epuizarii memoriei fiscale, tine minte ca aceasta poate fi predata si personal la ANAF.
Ce faci atunci cand nu mai ai nevoie de case de marcat?
O casa de marcat este inregistrata pe numele societatii care o va folosi, dar si pe locatia in care aceasta va putea fi gasita. In momentul in care nu vei mai avea nevoie de o casa de marcat din incinta magazinului sau afacerii tale, aceasta trebuie defiscalizata.
Pe scurt, acest proces implica, intr-un fel, resetarea casei de marcat – astfel, ea va putea fi folosita de alte persoane care au nevoie de ea. Evident, defiscalizarea se realizeaza tot cu ajutorul unei firme specializate.
Daca ai nevoie de ajutor cu fiscalizarea si instruirea, dar vrei sa fii pregatit si in caz de defiscalizare, apeleaza la TehnicaFiscala.ro – cand vine vorba de tehnica fiscala, specialistii de aici te pot ajuta sa economisesti mai mult decat doar timp!