Carrefour a început demersurile pentru vânzarea operaţiunilor din România, mandatând banca de investiţii BNP Paribas să testeze interesul potenţialilor cumpărători, în contextul în care grupul francez îşi reevaluează portofoliul internaţional şi plănuieşte să se retragă şi din Argentina şi Polonia, potrivit Retail Detail.
Carrefour caută cumpărător pentru magazinele din România
Distribuitorul francez de produse alimentare a iniţiat o evaluare strategică a operaţiunilor sale externe. Pentru magazinele din România, Carrefour a apelat la BNP Paribas, bancă de investiţii care are rolul de a identifica potenţiali cumpărători.
Decizia nu surprinde piaţa
Deşi Carrefour nu a confirmat oficial informaţia, revista franceză L’Informe susţine că grupul a decis să vândă operaţiunile din România. Această mişcare face parte dintr-un plan mai amplu de restructurare anunţat încă de la începutul anului.
În luna iulie, Carrefour a vândut filiala din Italia, ce includea aproximativ 1.200 de magazine, către grupul NewPrinces. În paralel, banca JP Morgan a fost desemnată să gestioneze vânzarea operaţiunilor din Polonia, iar Deutsche Bank se ocupă de pregătirea vânzării activelor din Argentina.
Performanţa Carrefour România în 2023
Recent, Carrefour a raportat o creştere modestă a cifrei de afaceri în România, de 0,2% în trimestrul al treilea. În primele nouă luni ale anului, retailerul a înregistrat o cifră de afaceri de 2,2 miliarde de euro, ceea ce reflectă o creştere de 1,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Planurile grupului pentru viitor
Întrebat despre strategia companiei, Alexandre Bompard, CEO-ul Carrefour, a declarat în mai că grupul va face o „revizuire strategică foarte amplă, fără niciun tabu”.
„Există activităţi sau formate pentru care vom decide fie să vindem, fie să ne asociem. Vom fi foarte activi în lunile următoare”, a spus Bompard în cadrul adunării generale a acţionarilor.


